پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه سراسری

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    irantahsil
    ايران تحصيل تخصصي ترين وب سايت علمي كشور در زمينه مشاوره تحصيلي , كنكور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ايجاد گشته تا بتواند با بهره گيري از برترين مشاوران و اساتيد علمي كشور پاسخگوي سوالات شما مردم عزيز باشد اميد است با عنايت حق تعالي و تلاش مجموعه اين مهم به نحو احسن انجام گيرد.

لینک دوستان

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 327
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 59
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 20
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 64
    بازدید ماه بازدید ماه : 63
    بازدید سال بازدید سال : 191
    بازدید کلی بازدید کلی : 4751

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.191.239.123
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان irantahsil و آدرس irantahsil-720.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه سراسری

پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه سراسری

شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری

بسیار مشاهده‌ شده است که دانشجویی پس از قبولی در یک دانشگاه به علت‌های متعدد تصمیم به جابجایی به دانشگاه دیگری می‌گیرد. این جابجایی یا می‌تواند به‌صورت انتقالی و یا به‌صورت مهمانی باشد. ما در اینجا قصد داریم شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری را بررسی کنیم. بهتر است قبل از هر چیز تعریف مهمان شدن در یک دانشگاه را بدانیم.

مهمان شدن به این معنی است که دانشجو از یک دانشگاه خود را به دانشگاه دیگر با همان رشته ، همان دوره و همان مقطع تحصیلی تغییر دهد. با توجه به اینکه نقل و انتقال در دانشگاه آزاد و سراسری متفاوت است ، لذا متقاضیان عزیز دانشگاه بایستی با توجه به ضوابط  دانشگاه مبدأ و مقصد سراسری و دانشجویان دانشگاه آزاد با توجه به شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اقدام به جابجایی و مهمانی کنند.

متأسفانه به دلیل پیچیدگی شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری ، اغلب دانشجویان عزیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند و خوشبختانه سایت ایران تحصیل ، سامانه انتقال و مهمانی دانشگاه های سراسری  را به منظور خدمت‌رسانی به دانشجویان عزیز فراهم کرده است و در تمامی مراحل نقل و انتقال و مهمان شدن یاری‌رسان دانشجویانی است که با مشکل روبرو می‌شوند.

 

شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری

شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری

 

جهت اطلاع دقیق از شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری ، هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

9099072952 در صورت شلوغی خطوط 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری

بر اساس شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری، دانشجویانی که در دانشگاه‌های دیگر به‌صورت مهمان جابجا می‌شوند ، متقبل هزینه‌هایی می‌شوند. هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری بر اساس تعرفه‌هایی است که خود دانشگاه تعیین می‌کند و در دانشگاههای مختلف متفاوت است. دلیل دریافت این شهریه‌ها هم هزینه‌هایی است که دانشگاه به دلیلی پذیرش دانشجوی فوق ظرفیتش متحمل می‌شود.

البته گاهی با تبصره‌های موجود دانشجویان می‌توانند از هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری ، معاف شوند. برای مثال یکی از نمونه‌های معافیت از پرداخت شهریه مهمانی مبتلا شدن به بیماریهای صعب‌العلاج است. بدین‌صورت که اگر دانشجویی در حین تحصیل به بیماری صعب‌العلاجی دچار شود، دانشگاه او را از پرداخت شهریه مهمانی معاف می‌کند.

علاوه بر این استثنائات دیگری وجود دارد که دانشجو را از پرداخت هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری معاف می‌کند. چنانچه دانشجوی محترم نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشد ، سایت ایران تحصیل آماده پاسخگویی به تماس‌های این عزیزان است و دانشجو را با تمامی مصوبات و شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی و هزینه آن مطلع خواهد کرد.

 

 

شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری بر اساس آیین نامه نقل و انتقال است که گاهی با تغییرات کوچکی همراه خواهد بود

 

 

شرایط مهمانی در دانشگاه سراسری چیست؟

علاوه بر توضیحاتی که تاکنون داده شد ، بهتر است بدانیم که در مبحث مهمانی در دانشگاه دو واژه به نام دانشگاه مبدأ و مقصد وجود دارد. دانشگاه مبدأ همان دانشگاهی است که دانشجو در آن در حال تحصیل است و دانشگاه مقصد دانشگاهی است که به آن منتقل یا در آن مهمان می‌شود. البته هر کدام این دانشگاه‌ها می‌توانند روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، علمی کاربردی و آزاد باشند. بنابراین مهمانی مختص به دانشگاه خاصی نیست.

یکی از شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری این است که اگر دانشجویی بخواهد به دانشگاه مقصد برود ، باید حتما حداقل یک ترم را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد و معدل او کمتر از 13 نباشد. حال مدت زمان این مهمانی برای مقطع کارشناسی سه ترم و در مقطع کاردانی دو ترم می‌باشد. پس از سپری شدن این مدت دانشجو موظف است به دانشگاه مبدأ بازگردد.

حال طبق شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری ، چنانچه دانشجو در طی این مدت معدلی بالاتر معدل میانگین ورودی‌های همان سال و رشته دانشگاه مقصد کسب کند ،می‌تواند به‌عنوان مهمان دائم در این دانشگاه ادامه تحصیل دهد. البته پس فارغ‌التحصیلی مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود که برای توضیحات بیشتر و رفع ابهام در این زمینه می‌توانید از مشاورین ما راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

همان‌طور که گفته شد مهمان شدن در یک دانشگاه مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد و هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری به تعرفه و تصمیم گیری هر دانشگاه بستگی دارد. ولی به‌طورکلی و طبق آیین‌نامه مهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ، این شهریه برای دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت است.

 

سامانه اطلاع از شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری

به دلیل اینکه قوانین و شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری و هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری دارای پیچیدگی‌های خاصی است ، به‌طورمعمول دانشجویان دراین‌بین دچار مشکلاتی می‌شوند. سایت ایران تحصیل که به‌طور تخصصی در تمامی زمینه‌های تحصیلی حضور فعال دارد و دارای مجرب‌ترین کارشناسان و مشاوران تحصیلی می‌باشد ، خوشبختانه در تمامی مراحل کمک‌رسان دانشجویان گرامی بوده است.

از سوی دیگر از آنجا قوانین نقل و انتقال و مهمانی دارای بندها ، ماده‌ها و تبصره‌ها و بندهای فراوانی است ، و بعلاوه پیوسته دچار تغییر می‌شود ، بر اساس تجربه و به احتمال زیاد دانشجو را دچار سردرگمی می‌کنند. مشاورین ما به دلیل به‌روز بودن و آگاهی از این موارد اما ده خدمت‌رسانی به همه متقاضیان عزیز است و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

سامانه ایران تحصیل در تمامی ساعات شبانه‌روز و در مورد هرگونه سؤال و مشکل احتمالی آماده پاسخگویی به عزیزان می باشد. برای این کار می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج شده در جدول‌های بالا با ما تماس فرمایید و هرگونه مشکل یا پرسشی در زمینه شرایط مهمان شدن در دانشگاه‌ها و هزینه مربوط به آن داشتید مطرح کنید.

 

جهت اطلاع دقیق از شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری ، هزینه مهمانی در دانشگاه سراسری با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

9099072952 در صورت شلوغی خطوط 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

کانال اطلاع رسانی مهمان شدن در دانشگاه سراسری

کانال اطلاع رسانی مهمان شدن در دانشگاه سراسری

 

بیشتر بدانید




تاریخ ارسال پست: دو شنبه 30 مهر 1397 ساعت: 11:28
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: